Najlepsze wydarzenie turystyczne
 - promocja regionu

Dnia 27 listopada br. w Zamku Książąt Pomorskich odbyła się Gala Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, podczas której zostały wręczone nagrody laureatom II edycji konkursu na „Najlepsze wydarzenie turystyczne promujące region zachodniopomorski w 2008 roku”. Udział w niej wzięli parlamentarzyści, wiceprzewodniczący sejmiku zachodniopomorskiego, przedstawiciele Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego, prezydenci, starostowie, burmistrzowie i wójtowie, znane osobowości z sektora turystyki a także organizatorzy zgłoszonych do konkursu imprez.

Zwycięstwo w konkursie jest nagrodą prestiżową. Wyraża uznanie dla organizatorów za ich zaangażowanie i pracę na rzecz rozwoju i promocji województwa. Jest także zachętą do podejmowania tego typu działań przez inne podmioty w kolejnych latach.

Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 59 zgłoszeń. Nagrody zdobyło sześć spośród dwudziestu nominowanych imprez. Wśród nich znalazły się:

· Otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Nordic Walking w Barlinku,

· V Międzynarodowy Zlot Pojazdów Militarnych „Gąsienice i Podkowy” w Bornem Sulinowie,

· XLIV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Kamieniu Pomorskim,

· Zlot Oldtimerów w Szczecinie,

· Otwarcie wyciągu do nart wodnych na jeziorze Trzesiecko w Szczecinku,

· Otwarcie Skansenu Centrum Słowian i Wikingów w WolinieStatuetki oraz listy gratulacyjne wręczali nagrodzonym Wicemarszałkowie Witold Jabłoński i Jan Krawczuk oraz Członek Zarządu Województwa Marek Hok w asyście Królowej Puszczy Barlineckiej.

Podczas Gali zostały również wręczone listy gratulacyjne laureatom konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego Województwa Zachodniopomorskiego. Wśród nich znalazły się Szczecińskie Podziemne Trasy Turystyczne oraz Europejska Stolica Nordic Walking w Barlinku, które otrzymały Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej oraz projekt Szlak Wodny Berlin-Szczecin-Bałtyk, który otrzymał wyróżnienie w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej. Uczestnicy Gali mieli możliwość zapoznania się z aktualną „Marketingową Strategią Polski w sektorze turystyki na lata 2008 – 2015”, którą przedstawiła Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.
 

Copyright (c) 2004 Echo Barlinka