Najlepsze
wydarzenie turystyczne
- promocja regionu
Dnia 27 listopada br. w Zamku Książąt
Pomorskich odbyła się Gala Marszałka Województwa
Zachodniopomorskiego, podczas której zostały wręczone nagrody
laureatom II edycji konkursu na „Najlepsze wydarzenie turystyczne
promujące region zachodniopomorski w 2008 roku”. Udział w niej
wzięli parlamentarzyści, wiceprzewodniczący sejmiku
zachodniopomorskiego, przedstawiciele Zarządu Województwa
Zachodniopomorskiego, prezydenci, starostowie, burmistrzowie i
wójtowie, znane osobowości z sektora turystyki a także organizatorzy
zgłoszonych do konkursu imprez.
Zwycięstwo w konkursie jest nagrodą prestiżową. Wyraża uznanie dla
organizatorów za ich zaangażowanie i pracę na rzecz rozwoju i
promocji województwa. Jest także zachętą do podejmowania tego typu
działań przez inne podmioty w kolejnych latach.
Do
tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 59 zgłoszeń. Nagrody zdobyło
sześć spośród dwudziestu nominowanych imprez. Wśród nich znalazły
się:
·
Otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Nordic Walking w Barlinku,
· V
Międzynarodowy Zlot Pojazdów Militarnych „Gąsienice i Podkowy” w
Bornem Sulinowie,
· XLIV
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Kamieniu
Pomorskim,
· Zlot
Oldtimerów w Szczecinie,
·
Otwarcie wyciągu do nart wodnych na jeziorze Trzesiecko w Szczecinku,
·
Otwarcie Skansenu Centrum Słowian i Wikingów w WolinieStatuetki oraz
listy gratulacyjne wręczali nagrodzonym Wicemarszałkowie Witold
Jabłoński i Jan Krawczuk oraz Członek Zarządu Województwa Marek Hok
w asyście Królowej Puszczy Barlineckiej.
Podczas Gali zostały również wręczone listy gratulacyjne laureatom
konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu
turystycznego Województwa Zachodniopomorskiego. Wśród nich znalazły
się Szczecińskie Podziemne Trasy Turystyczne oraz Europejska Stolica
Nordic Walking w Barlinku, które otrzymały Certyfikat Polskiej
Organizacji Turystycznej oraz projekt Szlak Wodny
Berlin-Szczecin-Bałtyk, który otrzymał wyróżnienie w konkursie
Polskiej Organizacji Turystycznej. Uczestnicy Gali mieli możliwość
zapoznania się z aktualną „Marketingową Strategią Polski w sektorze
turystyki na lata 2008 – 2015”, którą przedstawiła Wiceprezes
Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.
|