Komisja Rewizyjna
Na lutowej
sesji Rady Miejskiej radni nie odwołali ze składu Komisji
Rewizyjnej Krzysztofa Komorowskiego, mimo, że ten nie chciał
uczestniczyć w pracach nowopowołanego składu pod
przewodnictwem Stanisława Opatowicza. Radny Komorowski
ponownie złożył wniosek dotyczący rezygnacji w pracy Komisji.
We wniosku czytamy, że po odwołaniu dotychczasowego
przewodniczącego Tadeusza Szylda, radny Komorowski nie widzi
możliwości pracy w nowym składzie Komisji i “nie chce
swymi działaniami uwiarygodniać sposobu odwołania
Przewodniczącego Szylda”.
Tym razem Rada stosunkiem
głosów 11 do 10 odwołała K.Komorowskiego ze składu Komisji Rewizyjnej. Wobec
tego, że Komisja powinna liczyć 7 osób, a obecnie w jej skład wchodzi tylko
pięciu radnych (wszyscy z SLD) ogłoszono, zgodnie z porządkiem obrad, wybory
uzupełniające. Jednak kolejni radni zgłaszani do składu Komisji nie wyrażali
zgody. W związku z tym przewodniczący rady Mieczysław Adryjanowski ogłosił, że
jest zmuszony do przygotowania zmian w statucie gminy.
Przedstawiono Radzie nowy
plan pracy Komisji Rewizyjnej. Jednak, że na styczniowej sesji taki plan już
uchwalono, stwierdzono, że będą to tylko zmiany w planie pracy na bieżący rok.
Nowa Komisja Rewizyjna podważyła protokół poprzedniej Komisji z kontroli Straży
Pożarnej ze względu na sposób przeprowadzenia tej kontroli, a konkretnie za brak
jakichkolwiek procedur, które powinny być zachowane. W związku z tym zaplanowano
na maj nową kontrolę kompleksową wykorzystania środków Gminy na ochronę
przeciwpożarową. W tym miejscu radny Szyld poinformował, że poprzednia kontrola
przeprowadzona w ubiegłym roku przez poprzednią Komisję i protokół z niej są
ważne.
Promocja gminy i jej efekty
To temat, który już dawno
nie był referowany na sesjach Rady Miejskiej. Tym razem radnym przedstawiono
sprawozdanie inspektora ds. promocji Katarzyny Wawrzyniak z zadań zrealizowanych
w ramach promocji Barlinka w latach 2002-2003.
W 2002 roku budżet promocji
i reklamy wyniósł niewiele ponad 68 tys. zł. W ramach tej kwoty miasto brało
udział w targach turystycznych i różnego rodzaju prezentacjach, także
telewizyjnych, zakupiono gadżety reklamowe, wydano informatory o gminie,
widokówki, kalendarze.
W 2003 roku budżet promocji
wyniósł już tylko 45,3 tys. zł. A był to rok, w którym obchodzono 725-lecie
miasta. W ramach tej kwoty ponownie Barlinek brał udział w targach turystycznych
i prezentacjach, zakupiono gadżety reklamowe, wydano różnego rodzaju
wydawnictwa, opublikowano artykuły promocyjne w prasie.
Jakie powinny być efekty
działań promocyjnych? To przede wszystkim wzrost zainteresowania inwestorów
krajowych i zagranicznych, wzrost dochodów z sektora usług turystycznych, wzrost
zainteresowania ofertą turystyczną (i nie tylko) Barlinka a także wzrost ilości
przyjazdów turystów krajowych i zagranicznych. Wymierną skuteczność tych działań
bardzo trudno jest ocenić. Najważniejszym efektem ma być wzrost zadowolenia
mieszkańców miasta i gminy.
Radni proponowali, aby
poczynić starania o uzyskanie przez Barlinek statusu uzdrowiska, z czym
wiązałaby się możliwość pobierania od turystów opłaty klimatycznej. Duże
nadzieje pokłada się w nowo utworzonej Lokalnej Organizacji Turystycznej. |